Uusi Varma Asiointi -palvelu tarjoaa asiakkaillemme sujuvaa asiointia ja vaikuttavia työkaluja työkyvyn kehittämiseen

Uusi Varma Asiointi vie Varman tarjoamia palveluita monta digiloikkaa eteenpäin. Työeläkeyhtiön kanssa tapahtuva asiointi hoituu entistä sujuvammin yhdessä osoitteessa, ajasta ja paikasta riippumatta ja aivan yhtä helposti älypuhelimella kuin tietokoneellakin. Nyt aukeava asiointipalvelu tuo mukanaan myös kokonaan uudistuneita työkaluja, kuten yritysasiakkaan Työkyky-osion riskikartoituksen ja -analyysin. Palvelun toimintoja on kehitetty yhdessä asiakkaitten kanssa ja mikä parasta, uusia hyödyllisiä toiminnallisuuksia on tulossa pian lisää.

Monet asiakkaistamme haluavat hoitaa asioitaan digitaalisissa asiointipalveluissa valitsemanaan ajankohtana. Sujuvaa, selkeää ja yksinkertaista asiointipalvelua arvostetaan, sillä aikaa ei ole kenelläkään koskaan liikaa. Varman asiointipalvelun kehitystyössä on panostettu erityisesti palvelun sujuvuuteen ja yhtenäisyyteen, kaikki palvelut aukeavat jatkossa yhden kirjautumisen takaa.

Tietoturvallinen ja luottamuksellinen asiointi on palvelussa huomioitu tarkasti. Asiointipalveluun kirjautuneena voi lähettää viestejä tietoturvallisesti ja työnantajien on myös helppo valtuuttaa ja tarkistaa palvelua käyttävät oman yrityksen tai tilitoimiston asiantuntijat.

Asiointipalvelun toteutuksessa on huomioitu palvelun saavutettavuus. Selkeän käyttöliittymän lisäksi myös palvelun teksteissä on keskitytty mahdollisimman ymmärrettävään kieleen. Ja jos lomakkeita täytyy täyttää, ne on aina mahdollisuuksien mukaan esitäytetty järjestelmässä olevien tietojen perusteella. 

Varma Asiointi tarjoaa siis helppoa ja sujuvaa asiointia kaikille asiakkaille yhdessä osoitteessa.

Varma Asiointi – vakuuttamisen palvelut

Varma Asioinnissa hoituvat työnantajan ja yrittäjän eläkevakuuttamiseen liittyvät vakuutus- ja maksuasiat sekä tietoturvallinen viestien ja liitteiden lähettäminen.

Uudistuneessa TyEL-vakuuttamisen osiossa on mahdollista mm.

  • hallinnoida osoitteita sekä vakuutukseen ja laskuihin liittyviä tietoja
  • katsoa laskun tietoja ja pyytää maksuaikaa
  • tarkistaa työntekijäkohtaisia ansiotietoja
  • tulostaa maksutodistuksen
  • tehdä ennusteita tulevista maksuista
  • saada raportti TyEL-maksuista tilinpäätöstä varten.

Varma Asiointi – Työkyvyn johtaminen ja Varma Akatemia

Varma Asioinnin Työkyky-osio korvaa Työkykyjohtamisen tietopalvelun. Työkyky-osion avulla rakennat sujuvan työkyvyttömyysriskin hallinnan prosessin riskien tunnistamisesta kehitystoimenpiteiden toteuttamiseen ja vaikuttavuuden seuraamiseen. Palvelu auttaa tunnistamaan työkyvyttömyysriskit sekä ennaltaehkäisemään ja hallitsemaan niitä oikein kohdennetuilla toimenpiteillä.

Työkyky-osio sisältää useita täysin uudistuneita työkaluja. Uuden riskikartoituksen avulla voit kartoittaa organisaatiosi työkyvyttömyysriskit entistä ajantasaisemmin ja tarkemmin. Riskianalyysin avulla saat aiempaa kattavamman kokonaiskuvan työkyvyn tämänhetkisestä tilanteesta ja voit suunnitella oikein kohdennettuja toimenpiteitä.

Työkyky-osiossa voit mm. 

  • kartoittaa organisaatiosi työkyvyttömyysriskit 
  • tarkastella työkykyyn liittyvää dataa ja analyyseja 
  • tarkastella vanhaa tai tehdä uuden työkykyjohtamisen toimintasuunnitelman.

Uudesta asiointipalvelusta pääset suoraan Varma Akatemiaan. Asiakkaidemme omassa verkko-oppimisympäristössä käytössäsi on asiantuntijoidemme kehittämiä työkykyjohtamisen sisältöjä.

Miten pääsen Varma Asiointiin?

Pääset Varma Asiointiin osoitteessa www.varma.fi ja valitsemalla ”Kirjaudu”.

Työnantaja, yrittäjä tai tilitoimiston edustaja, lue, miten saat Varman asiointipalvelun käyttöösi 

Voisit olla kiinnostunut myös näistä