Huhtikuussa hakemusten keskimääräinen käsittelyaika oli 39,2 päivää, joka on 4,7 päivää alan keskiarvoa nopeampi.
Olemme viime vuosina kehittäneet eläkehakemusten käsittelyprosessia, jotta asiakkaamme saisivat eläkepäätöksensä nopeammin ja entistä laadukkaammin.
Varmaan saapui tammi-huhtikuussa 11 617 eläkehakemusta, joka on 10 % enemmän kuin vuosi sitten. Kasvu selittyy pääosin alkuvuoden hittituotteella, uudella osittaisella vanhuuseläkkeellä, jonka suosio on tosin hieman tasaantunut: sen hakemuksia on alkuvuoden aikana tullut 1 281 kappaletta, josta huhtikuun osuus on 256 kpl eli 20 % koko määrästä.
- Vuodenvaihteen eläkeuudistus toi meillä monia muutoksia tietojärjestelmiin ja työtapoihin. Niiden jalkautus sujui hyvin, ja samalla olemme tehostaneet työtämme esimerkiksi suoraviivaistamalla prosesseja. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä siihen, että he saavat päätöksensä entistä nopeammin, kertoo eläkepalveluista vastaava johtaja Tiina Kurki.
Suomen parasta asiakaspalvelua
Eläkehakemusten sujuvan käsittelyn lisäksi seuraamme jatkuvasti puhelinpalvelun asiakastyytyväisyyttä. Asiakkaidemme antama kokonaisarvosana asiakaspalvelulle on ollut alkuvuonna erinomainen, 8,9.
Eläkeasiakkaidemme asiakaspalvelu voitti Bisnoden Asiakkaan ääni -kilpailun suurten yritysten sarjan huhtikuussa. Lisäksi Varman eläkeasiantuntija Outi Viljanen valittiin Suomen parhaaksi asiakaspalvelijaksi. Asiakkaan Ääni on indeksi, joka perustuu asiakkaiden antamiin puhelinpalvelun asiakaspalautteisiin. Tänä vuonna indeksi laskettiin yli 400 000 annetun asiakaspalautteen pohjalta, ja mukana oli 5 205 asiakaspalvelijaa.
- Olemme aktiivisesti kehittäneet asiakaspalveluamme asiakaan näkökulmasta mahdollisimman ihmisläheiseksi ja se tuottaa tulosta, sanoo Tiina Kurki.
Lue lisää Asiakkaan ääni -kilpailusta.
Suomen parhaan asiakaspalvelijan haastattelu: Palvelen niin kuin itse haluan tulla palvelluksi