Saavutettavuusseloste
Pyrimme takaamaan asiointipalvelumme saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) mukaisesti. Olemme arvioineet asiointipalvelumme saavutettavuuden itse. Kehitämme palvelujamme yhdessä digitaalisen viestinnän ammattilaisten ja saavutettavuusasiantuntijoiden kanssa.
Asiointipalvelumme täyttää suurelta osin saavutettavuusvaatimukset eikä sivustollamme ole kriittisiä saavutettavuuspuutteita. Korjaukset ovat käynnissä, ja ne valmistuvat vuoden 2025 alkupuolella.
Osa sivuston sisältämistä pdf-tiedostoista ei kaikilta osin ole saavutettavia. Saavutettavuusvaatimukset eivät koske ennen 23.9.2018 asiointipalvelussa julkaistuja tiedostoja, ellei tällaista tiedostoa tarvita keskeneräisen asian hoitamisessa tai tiedosto ole muutoin asioinnin kannalta oleellinen.
Jos tarvitset henkilökohtaisessa asiassasi tietoa, joka ei ole palvelussamme saavutettavassa muodossa, otathan yhteyttä lähettämällä meille viestin asiointipalvelun Viestit-sivulla, lähettämällä suojatun sähköpostin tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 192 100.
Jos huomaat saavutettavuusongelmia, annathan meille palautetta. Voit antaa yleistä saavutettavuuspalautetta verkkolomakkeella. Ethän lähetä verkkolomakkeella henkilökohtaista asiaasi koskevia kysymyksiä.
Vastaamme palautteeseesi 14 päivän kuluessa. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastaustamme kahden viikon kuluessa, voit ilmoittaa asiasta Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin. Traficomin sivustolla kerrotaan, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000