Miten valitus tehdään?
Valitus on tehtävä kirjallisesti.
Käytämme evästeitä sivuston käyttökokemuksen parantamiseen, sisältöjen ja markkinoinnin kohdentamiseen sekä sivuston kehittämiseen. Osa evästeistä on sivuston toiminnan kannalta välttämättömiä, toiset taas auttavat meitä tarjoamaan sinulle vielä parempaa palvelua sivustollamme. Voit lukea lisää evästeistä tai muuttaa myöhemmin tekemiäsi valintoja Evästeet-sivulla. Linkki sivulle löytyy myös sivuston alaosasta.
Oletko tyytymätön meiltä saamaasi päätökseen, mutta et ole täysin varma, kuinka sinun tulisi toimia? Katso alta vastaukset yleisimpiin valitusta koskeviin kysymyksiin.
Valitus on tehtävä kirjallisesti.
Ilmoita seuraavat tiedot:
Lisäselvityksiä voit toimittaa myöhemminkin.
Valituksen voi toimittaa sähköisesti, henkilökohtaisesti tai lähetin välityksellä.
Hae muutosta sähköisesti Varma Asiointi -palvelussa:
Postitse lähetettävä valitus toimitetaan osoitteeseen:
Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma
Muutoksenhaku
PL 2
00098 VARMA
Osoita valituksesi työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnalle, mutta toimita se kuitenkin Varmaan.
Valitus tulee toimittaa Varmaan viimeistään kolmantenakymmenentenä (30.) päivänä siitä, kun sait päätöksestä tiedon. Sen tulee olla perillä viimeisenä valituspäivänä ennen asiakaspalvelun sulkeutumista. Katso asiakaspalvelun ajantasaiset aukioloajat.
Jos osoitteesi muuttuu muutoksenhakukäsittelyn aikana, ilmoita uusi osoitteesi Varmalle ja työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnalle, jos valituksesi on siirretty sinne.
Oikaisemme päätöstämme, jos katsomme esittämiesi vaatimusten olevan perusteltuja. Muussa tapauksessa siirrämme valituksesi käsiteltäväksi työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnalle ja ilmoitamme sinulle siirrosta.