Vi gör vårt bästa för att hjälpa alla våra kunder så snabbt som möjligt och för att återställa kundtjänstens svarstider till den normala nivån.
Nyheten om väntetiderna har uppdaterats 4.5.2023
Telefontjänst och återuppringning
Vi använder oss av återuppringning i telefontjänsten. Vi behandlar alla samtal i den ordning de inkommer och ringer dig tillbaka så snart som möjligt.
Du behöver bara lämna begäran att bli uppringd en gång. Väntetiden kan för närvarande variera från en dag till några dagar.
Sköt dina ärenden själv via Varma Onlinetjänst
Många ärenden som gäller FöPL- och ArPL-försäkringar går snabbast att ta hand om själv via vår onlinetjänst. Du kan logga in på onlinetjänsten genom att klicka på ”Logga in” uppe till höger på vår webbplats.
Via Varma Onlinetjänst kan du till exempel ansöka om ändring av din FöPL-arbetsinkomst, kontrollera dina fakturor, ansöka om betalningstid, ansöka om avgiftsintyg eller skicka skyddade meddelanden till våra experter. Observera att vi får ett stort antal meddelanden även via onlinetjänsten och att det därför kan ta flera dagar att få svar. Om ditt ärende är brådskande och du inte kan sköta det i Varma Onlinetjänst, rekommenderar vi dig att i stället för ett meddelande lämna en begäran om återuppringning i vår telefontjänst 010 192 100.
Svar på vanliga frågor
Vi har sammanställt en sida där du kan läsa våra svar på vanliga frågor om justeringen av FöPL-arbetsinkomsten.
Läs frågor och svar om justeringen av FöPL-arbetsinkomsten
Svar på andra vanliga frågor hittar du på webbplatsen på sidan Ta kontakt.