Långvariga sponsorsamarbeten ger bättre resultat
Sponsring och sponsringsrelaterade partnerskap är en del av Varmas marknadsföring. Sponsoravtalen ska främja våra strategiska mål och bidra till att bygga upp den varumärkesidentitet som vi eftersträvar för Varma. Sponsorsamarbeten är även en viktig kanal för samhällspåverkan.
Vi anser att långvariga sponsorsamarbeten ger bättre resultat och föredrar därför långvariga avtal.
Bedömningskriterier vid val av sponsorobjekt och samarbetspartner:
- Stödjer samarbetspartnern Varmas strategi och varumärke, har vi samma värderingar?
- Hur väl överensstämmer sponsorprojektet med fokusområdena för Varmas företagsansvar (Vi värnar om pensionsskyddet, Vi investerar i förändringar och Vi arbetar för ett hållbart arbetsliv)?
- Vilken betydelse har projektet i samhället?
Sponsorobjektet ska även ha en ansvarsfull och hållbar verksamhet.
Varma beviljar inte ekonomiskt stöd till politiska partier.
Förfrågningar och ansökningar om sponsorskap kan skickas till sponsorointi(at)varma.fi. Ansökningar ska inkludera motiveringar utgående från ovanstående kriterier samt svar på följande: Vad inriktas sponsringen och stödet på (kultur/idrott/vetenskap/socialt- eller samhälleligt stöd/miljövård/annat)? Vilken anknytning har sponsorobjektet till Varma? Hur skulle ni använda eventuella stödmedel från Varma? På vilket sätt skulle samarbetet gynna Varma? Hur främjar projektet hållbarhet i samhället? Dessutom behöver vi information om andra företag ni redan beviljats eller ansökt om stöd av.