Henkilöstöpalveluja tarjoavassa StaffPointissa työkyvyn ja -turvallisuuden johtamisen tärkeys kumpuaa tapaturma-, sairauspoissaolo- ja työkyvyttömyyseläkekustannusten suuresta taloudellisesta vaikutuksesta sekä yrityksen vastuullisuudesta ja maineen vaalimisesta.
– Työkykyjohtamiseen vaikuttaa erityisesti se, että vuokratyö tehdään asiakasyrityksessä, heidän johtonsa alaisuudessa asiakkaan työvälineillä ja tiloissa. Silti vastuut työntekijästä ovat täysin StaffPointilla, kertoo yrityksen henkilöstöjohtaja Tiina Forsbom.
Vuodesta 2014 asti tehty systemaattinen kehitystyö on uudistanut StaffPointin tyky-prosesseja sekä tehostanut sairauspoissaoloseurantaa ja varhaisen välittämisen prosesseja. Tehdyt toimenpiteet ovat synnyttäneet yli 600 000 euron vuotuiset säästöt.
– StaffPointissa on töissä paljon nuoria, joiden työkyvystä haluamme pitää hyvää huolta. Erityisesti mielenterveysongelmissa tarvitaan varhaista tukea, jota tarjoavat StaffPointin työkykykoordinaattori ja omat sairaanhoitajat, listaa Forsbom.
Varman asiakastapahtumassa puhuttiin liiketoimintalähtöisestä työkykyjohtamisesta. Henkilöstöjohtaja Forsbom kertoi liiketoimintaa tukevasta, ennakoivasta työkykyjohtamisesta. Mukana keskustelussa myös Varman asiakkuuspäällikkö Carita Finni. Katso video:
Varmasti parempi huominen
- Maaliskuussa Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla järjestetyssä Varman asiakastapahtumassa pureuduttiin digitalisaation tarjoamiin mahdollisuuksiin sekä liiketoimintalähtöiseen ja ennakoivaan työkykyjohtamiseen.
- Tilaisuus tarjosi puheenvuoroja sekä Facebook Live -haastatteluja Varman asiantuntijoilta sekä ympäristöpalveluja tarjoavan Deleten, henkilöstöpalveluihin erikoistuneen StaffPointin ja autonvalmistaja Valmet Automotiven edustajilta.