Tulorekisteriin on tallentunut joissakin tilanteissa samoja ilmoituksia useaan kertaan eli ns. tuplailmoituksia. Tuplailmoituksilla on sama maksupäivä, palkanmaksukausi, maksaja ja tulonsaaja sekä samat tulolajit ja määrät.
Tarkista tulorekisteristä, onko ylimääräisiä ilmoituksia muodostunut. Mitätöi tarvittaessa ylimääräinen ilmoitus tulorekisterin ohjeen mukaisesti.
Jotta tuplailmoituksia ei jatkossa muodostu tulorekisteriin, toimi näin:
- Tarkista aina käsittelypalautteesta, onko aineisto tallentunut tulorekisteriin.
- Tarkista aineiston tila tulorekisteristä. Käsittelyssä-tilassa olevaa aineistoa ei saa lähettää tulorekisteriin uudestaan.
Huomaa kuitenkin, että osa samankaltaisista ilmoituksista on tarpeellisia, eikä niitä pidä mitätöidä tulorekisteristä. Esimerkiksi jokainen palkanmaksukaudella tehty matkalasku voi muodostaa oman ilmoituksensa, vaikka maksupäivä olisi sama.
Ota tarvittaessa yhteyttä palkkahallintojärjestelmäsi toimittajaan. He neuvovat omien ohjelmistojensa käytössä sekä siinä, miten aineiston tila tarkistetaan ja miten käsittelypalautteet luetaan. Tulorekisterin asiakaspalvelu neuvoo tarvittaessa tuplailmoituksiin liittyvissä tilanteissa.
Katso video Näin mitätöit ilmoituksen tulorekisterissä
Katso video Näin mitätöit aineiston tulorekisterissä
Yhteystiedot tulorekisteriin
Tulorekisterin asiakaspalvelun tavoitat arkisin kello 9.00-16.15 puhelimitse numerosta 029 497 550 ja chatista osoitteesta tulorekisteri.fi.
Tulorekisterin asiakaspalvelussa vastataan kysymyksiin, jotka liittyvät tietojen ilmoittamiseen ja korjaamiseen, tulorekisterin sähköiseen asiointipalveluun ja tekniseen rajapintaan sekä valtuuksiin ja varmenteisiin.
Yhteystiedot Varmaan
Kaikissa tulorekisteriin ja TyEL-vakuuttamiseen liittyvissä asioissa voit aina olla yhteydessä Varman asiantuntijoihin.
Palvelemme sinua arkisin klo 8-17 puhelimitse numerossa 010 192 100 tai chatissa.