Varman eläkeasiakkailleen tarjoama puhelinpalvelu arvioitiin parhaaksi suurten yritysten sarjassa. Sarjassa kilpailivat yli 100 asiakaspalvelijan organisaatiot. Tutkimuksessa yritysten omilta asiakkailta kysyttiin näkemyksiä yritysten asiakaspalvelusta. Varman tulokset perustuvat noin 13 000 palautteeseen.
- Olen äärettömän iloinen ja ylpeä tästä saavutuksesta. Varmalaiset ovat huippuasiantuntijoita, jotka osaavat laadukkaan asiakaspalvelun. Lämmin kiitos asiakkaillemme tästä tunnustuksesta ja varmalaisille hyvästä työstä, eläkepalveluista vastaava johtaja Tiina Kurki (kuvassa vasemmalla) sanoo.
Varman edustajat Bisnoden Asiakaskokemuksella kasvuun -tilaisuudessa, jossa voittajat palkittiin.
Puhelinpalvelussa korostuvat kuuntelu ja empatia
Varma palvelee eläkeasioissa noin 900 000 eläkkeensaajaa ja työelämässä olevaa vakuutettua. Vuosittain saamme noin 140 000 eläkeaiheista puhelua ja asiakkaitamme palvelee 110 asiantuntijaa. Henkilökohtaisen asiakaspalvelun lisäksi tarjoamme asiakkaillemme kattavat verkkopalvelut työeläkeotteesta eläkkeen hakemiseen, kuntoutujan asiointipolkuun ja eläkkeensaajan digitaaliseen työeläkekorttiin asti.
- Hyödynnämme lähes reaaliaikaista asiakaspalautetta toimintamme kehittämisessä. Olemme panostaneet erityisesti siihen, että asiakaspalvelu olisi aina tasalaatuista, koska jokainen kohtaaminen on ainutkertainen palvelutapahtuma. Meille soittavat asiakkaat ovat usein ison elämänmuutoksen kynnyksellä, ja asiakaspalvelussa korostuvat kuuntelu ja empatia, Tiina Kurki kertoo.
Bisnoden vertailu perustuu noin 340 000 asiakaskohtaamiseen ja mukana on 8 900 asiakaspalvelijaa. Asiakkaan Ääni on indeksi, joka perustuu suomalaisten asiakkaiden antamiin asiakaspalautteisiin, ja se korreloi Net Promoter Scoren (NPS) kanssa.