Varma Asiointi uudistui jälleen – Tutustu sujuvan ja helppokäyttöisen palvelumme koko tarjontaan

Varma Asiointi tarjoaa jälleen uusia ja hyödyllisiä palveluja. Tällä viikolla julkaistu päivitys yhdistää yrittäjän henkilökohtaiset eläke- ja kuntoutusasiat ja YEL-vakuutukseen liittyvän asioinnin samaan selkeään ja ilmeeltään raikkaaseen palveluun. Varma Asiointi tarjoaa siis jatkossa entistäkin helpompaa, sujuvaa ja turvallista asiointia kaikissa työnantajan, yrittäjän ja henkilöasiakkaan asioissa – 24/7, yhdestä osoitteesta ja myös mobiilisti. Tutustu tarkemmin kaikkiin uudistuksiin ja koko digitaalisen palvelumme tarjontaan.

Varman digitaalisten palveluiden kehitystyötä tehdään ympäri vuoden tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Varma Asioinnin kehittäjillä on kaikilla sama tavoite – tarjota helppoa ja sujuvaa asiointia arjen tärkeiden asioiden hoitamiseen.

- Meillä on ilo tehdä kehitystyötä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Yhteisiä kehittämispäiviä on ollut monia, ja jo noin 50 yrittäjää ja henkilöasiakasta on antanut ajatuksensa ja ideansa käyttöömme – olemme tästä todella kiitollisia. Varma Asioinnin suuri startti tehtiin vuosi sitten, ja nyt on jälleen aika kertoa uuden päivityksemme hyödyistä, kertoo asiakkuuksien kehitysjohtaja Tea Kultti.

Yrittäjä – hoida kaikki asiasi helposti yhdessä palvelunäkymässä

Varma Asioinnin tämänkertainen päivitys tarjoaa suurimman uudistuksen yrittäjäasiakkaillemme. Palvelussa voi jatkossa hoitaa sekä henkilökohtaisia eläke- ja kuntoutusasioita että yrittäjän YEL-vakuutusasioita samassa näkymässä. Lisäksi etusivun selkeästä navigaatiosta löytyvät kaikki omat tiedot, viestit ja asiakirjat.

Palvelussa voit mm.

  • nähdä vakuutuksesi tiedot ja päivittää niitä
  • selata kattavasti YEL-vakuutuksen laskuja ja laskuerittelyjä
  • ladata laskun pdf-muodossa (heinäkuun laskuista alkaen)
  • hakea maksuaikaa laskulle
  • tilata laskut sähköpostitse
  • käyttää valitsemaasi omaa viitettä, joka tulee näkyviin laskulla
  • hakea muutosta YEL-työtuloon
  • tilata erilaisia todistuksia vakuutuksesta, esim. voimassaolo-, maksu-, ja työtulotodistus (kolmella eri kielellä: suomi, ruotsi ja englanti)
  • hoitaa helposti kaikki eläke- tai kuntoutusasiat, kuten esim. tarkistaa työeläkeotteesi,
  • tehdä eläkearvion, täyttää eläke- tai kuntoutushakemuksen ja tarkistaa hakemuksen käsittelyvaiheen.

Kirjaudu palveluun henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Yrittäjä, ota käyttöön Varma Asiointi ja hoida vakuutusasiasi verkossa!

Työnantaja – käytä hyväksesi myös Työkyky-osion ja Varma Akatemian sisällöt

Varma Asioinnissa on jo vuoden ajan ollut mahdollista hoitaa kaikki TyEL-vakuutus- ja -maksuasiat sekä kaikki työkykyyn liittyvät toimenpiteet, monipuoliset riskikartoitukset ja ennaltaehkäisevät toimenpidesuunnitelmat. Vuosi sitten avattu palvelu on saanut hyvää palautetta käyttäjiltään, ja sen edistyksellistä sisältöä kehitetään jatkuvasti. Varma Akatemiaan luodaan uutta ja ajankohtaista sisältöä kaikille henkilöstön työkyvystä huolehtiville.

TyEL-asiakkaana voit

  • hallinnoida osoitteita sekä vakuutukseen ja laskuihin liittyviä tietoja
  • katsoa laskun tietoja ja pyytää maksuaikaa
  • tarkistaa työntekijäkohtaisia ansiotietoja
  • tulostaa maksutodistuksen
  • tehdä ennusteita tulevista maksuista
  • saada raportin TyEL-maksuista tilinpäätöstä varten
  • lähettää tietoturvallisesti viestejä ja liitteitä Varmaan
  • kartoittaa organisaatiosi työkyvyttömyysriskit
  • tehdä työkykyjohtamisen toimenpidesuunnitelman.
     

Varma Asioinnin Työkyky-osion avulla rakentuu sujuva työkyvyttömyysriskin hallinnan prosessi riskien tunnistamisesta kehitystoimenpiteiden toteuttamiseen ja vaikuttavuuden seuraamiseen. Palvelu auttaa tunnistamaan työkyvyttömyysriskit sekä ennaltaehkäisemään ja hallitsemaan niitä oikein kohdennetuilla toimenpiteillä. Voit tutkia esimerkiksi sekä yrityksen omaa tietoa että vertailutietoa ikäjakaumasta, TyEL-maksun kehityksestä, työkyvyttömyysmaksusta, eläköitymiseen johtaneista diagnooseista sekä työkyvyttömyyseläkkeistä ja ammatillisen kuntoutuksen hyödyntämisestä.

Työkyky-osion riskikartoituksen avulla voit kartoittaa organisaatiosi työkyvyttömyysriskit entistä ajantasaisemmin ja tarkemmin. Riskianalyysin avulla saat aiempaa kattavamman kokonaiskuvan työkyvyn tämänhetkisestä tilanteesta ja voit suunnitella oikein kohdennettuja toimenpiteitä.

Varma Asioinnista löytyy myös Varma Akatemia. Asiakkaidemme omassa verkko-oppimisympäristössä käytössäsi on asiantuntijoidemme kehittämiä työkykyjohtamisen sisältöjä. Esimerkkinä uutuuskurssit: Aivot, mieli ja työ, Työaika ja työkyky vuorotyössä ja Työaika ja työkyky asiantuntijatyössä.

Työnantaja, helpota arkeasi ja hyödynnä Varma Asioinnin työkalut verkossa!

Henkilöasiakkaana hyödyt selkeästä palvelusta jo ennen eläkkeelle jäämistä

Varma Asioinnin selkeässä sovelluksessa hoituvat helposti kaikki eläke- tai kuntoutusasiat. Palvelussa voit tarkistaa esim. tulevan eläkkeen määrän työeläkeotteelta, tehdä eläkearvioita ja hakea eläkettä. Palvelun tietoja voi siis helposti hyödyntää jo ennen eläkkeelle jäämistä.

 

Asiointipalvelussamme voit mm.

  • tarkistaa työeläkeotteesi
  • tehdä eläkearvion
  • täyttää eläke- tai kuntoutushakemuksen
  • tarkistaa hakemuksesi käsittelyvaiheen
  • nähdä päätökset ja asiakirjat
  • käyttää eläkkeensaajan palveluja
  • lähettää ja vastaanottaa viestejä ja liitteitä.

 

Kirjaudu palveluun henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Varma Asiointi on turvallinen ja helppokäyttöinen

Varma Asiointi tarjoaa palveluja, joiden taustalla on monia hyviä asiakkaiden arvostamia ominaisuuksia. Esimerkiksi tietoturvallinen ja luottamuksellinen asiointi on palvelussa huomioitu tarkasti. Asiointipalveluun kirjautuneena voi lähettää viestejä tietoturvallisesti ja työnantajien on myös helppo valtuuttaa ja tarkistaa palvelua käyttävät oman yrityksen tai tilitoimiston asiantuntijat. Selkeän käyttöliittymän lisäksi myös palvelun teksteissä on keskitytty mahdollisimman ymmärrettävään kieleen. Varma Asiointi on auki 24/7, ja se toimii helposti myös mobiilissa käytössä.

Asiointipalvelu on nyt rakennettu teknisesti kokonaan uudelle alustalle, joten kehitystyötä on helppo jatkaa myös tulevaisuudessa.

Palvelua on helppo käyttää. Kaikki laskujen hoitamiseen tarvittava tieto näkyy hyvin. Miellyttävän näköinen. Raikas ja toimiva ulkoasu.

– Olemme saaneet asiakastesteistä paljon positiivista palautetta, joten tuomme ilolla tämän päivityksen uudet toiminnallisuudet tarjolle. Kuuntelemme kuitenkin tarkalla korvalla palautetta ja kehitysideoita, sillä matka kohti uusia entistä helppokäyttöisempiä päivityksiä on jo alkanut, lisää Kultti.

 

 

Kirjaudu Varma Asiointiin. 

 

Miten pääsen Varma Asiointiin?

Pääset Varma Asiointiin osoitteessa www.varma.fi ja valitsemalla ”Kirjaudu”.

Työnantaja, yrittäjä tai tilitoimiston edustaja, lue, miten saat Varman asiointipalvelun käyttöösi. 

Voisit olla kiinnostunut myös näistä