Henkilöasiakkaan asiointipalvelussa käyttökatko tammikuussa, vaikutusta myös eläke- ja kuntoutushakemusten käsittelyyn – ohjeita asiakkaille

Henkilöasiakkaidemme asiointipalvelussa on tammikuussa 2025 suunniteltu käyttökatko, joka vaikuttaa myös eläke- ja kuntoutushakemusten käsittelyyn. Käyttökatkon aikana teemme järjestelmätöitä, joilla kehitämme palvelua.

Henkilöasiakkaan asiointipalvelussa käyttökatko 16.–29.1.

Henkilöasiakkaidemme Varma Asiointi -palvelussa on suunniteltu käyttökatko 16.–29.1.2025.

Käyttökatkon aikana kaikki henkilöasiakkaan eläkkeisiin ja kuntoutukseen liittyvät asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Esimerkiksi eläkkeen hakeminen asiointipalvelussa, eläkepäätöksen tarkastelu, työeläkeotteen tarkistaminen, eläkearvion tekeminen ja eläkkeensaajan palveluiden, kuten veroprosentin korotuksen, käyttö ei ole mahdollista.

Suosittelemme, että hoidat eläkeasiasi mahdollisuuksien mukaan ennen käyttökatkoa tai sen jälkeen. Esimerkiksi eläkkeen tai kuntoutusetuuden veroprosentin tai pankkitilin muutos kannattaa tehdä asiointipalvelussamme viimeistään 13.1., jotta muutos ehtii helmikuussa maksettavaan eläkkeeseen/etuuteen.

Asiointipalvelumme ovat käytössä jälleen torstaina 30.1.

Helmikuun eläkkeet maksamme normaalisti kuukauden ensimmäisenä pankkipäivänä eli maanantaina 3.2.

Käyttökatko ei vaikuta yrittäjän YEL-vakuuttamisen tai työnantajan palveluihin. Niitä voi käyttää asiointipalvelussa normaalisti.

Avoin verkkosivustomme varma.fi on käytössäsi katkon aikana.

Käyttökatko vaikuttaa eläke- ja kuntoutushakemusten käsittelyyn

Jos aiot jäädä eläkkeelle 1.2. alkaen, täytä eläkehakemus hyvissä ajoin tammikuun alussa.

Käyttökatko vaikuttaa myös eläke- ja kuntoutushakemusten käsittelyyn. Hakemusten käsittelyaika voi olla normaalia pidempi. Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä mahdollisimman nopeasti.

Käyttökatkon takia postitamme antamamme eläke- ja kuntoutuspäätökset poikkeuksellisesti kaikille asiakkaille 31.1. asti.

Huomioithan, että käyttökatkon aikana et voi hakea eläkettä tai kuntoutusta asiointipalvelussamme 16.–29.1. Käyttöösi tulee sen sijaan eläkehakemuslomake (pdf), jonka voit tulostaa ja lähettää suojatulla sähköpostilla (turvaposti) tai postittaa meille.

Julkaisemme verkkosivuillamme 3.1. käyttökatkoa koskevan ohjesivun asiakkaillemme.

Pahoittelemme käyttökatkosta asiakkaillemme aiheutuvaa vaivaa.

Uutinen
Asiakaspalvelun joulun ja vuodenvaihteen aukioloajat
yhtiötietoa 19.12.2024

Voisit olla kiinnostunut myös näistä