Lasten ja nuorten puhelin ja chat -palvelu on valtakunnallinen tukipalvelu, jonka avulla lapset ja nuoret voivat keskustella luottamuksellisesti mieltä askarruttavista asioista. Palvelu on suunnattu alle 25-vuotiaille, ja se on maksuton. Palvelun tarkoituksena on tarjota tukea ja kuuntelua erilaisissa tilanteissa, esimerkiksi kiusaamisessa, vaikeissa kotioloissa tai muissa haasteissa. Yhteydenottoihin vastaavat koulutetut vapaaehtoiset aikuiset, ja tarvittaessa heillä on tukenaan sosiaali- tai terveysalan ammattilainen.
- Palvelu tekee tärkeää ennaltaehkäisevää työtä ja auttaa vaikeissa elämänvaiheissa. Lahjoituskohteena lasten ja nuorten tukeminen on meille hyvin merkityksellistä. Vastuullisuusohjelmallamme haluamme rakentaa parempaa maailmaa myös tuleville sukupolville, perustelee Varman vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Hanna Kaskela.
- Varman lahjoitus on meille suuri ilo! MLL:n lasten ja nuorten puhelimen 116 111 ja chatin palveluissa korostuvat lasten ja nuorten yksinolo ja turvallisen aikuisen kaipuu. Kiristyneessä taloustilanteessa lahjoitus auttaa meitä turvaamaan sitä, että voimme jatkossakin vastata lasten ja nuorten erilaisiin tuentarpeisiin vuoden jokaisena päivänä, kertoo MLL:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen.
Lahjoituksistamme
Varma voi lahjoittaa yleishyödyllisille järjestöille yhtiökokouksen myöntämistä lahjoitusvaroista. Varman hallitus on valtuuttanut toimitusjohtajan päättämään lahjoituksesta. Hallituksen hyväksymä linjauksemme on, että varoja voidaan käyttää tarkoituksiin, jotka tukevat työkyvyttömyysriskinhallintaa ja työurien pidentämistä myös sellaisilla alueilla, jotka täydentävät Varman omaa toimintaa. Esimerkkejä tällaisista tarkoituksista ovat työkyvyttömyyden syinä olevien sairauksien lääketieteellinen tutkiminen, yhteiskunnallisten ilmiöiden ja työelämän tutkiminen, erityisryhmien työllistymisen edistäminen ja nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisy.